Skip to content
Meistä Brändit Vastuullisuus Ura

Pihla Group mukana Best Seller Competition myyntikilpailussa

Pihla Group on toiminut partnerina Haaga-Helia korkeakoulun kanssa jo useamman vuoden ajan. Haaga-Helia on yksi suurimmista myyntityön opettamiseen keskittyneistä korkeakouluista. Tänä vuonna Haaga-Helia oli järjestysvuorossa Suomen korkeakouluopiskelijoille suunnatussa myyntikilpailussa, Best Seller Competitionissa.

Kilpailuun osallistui opiskelijoita useista Suomen ammattikorkeakouluista ja tapahtuma huipentui 13.4. järjestettyyn finaaliin Haaga-Helian kampuksella Pasilassa. Pihla Groupin edustajat saivat kunnian olla mukana tuomaroimassa ja verkostoitumassa tapahtumassa. Finaalissa kilpaili myyntityön opiskelijoita Haaga-Heliasta, Tampereen Ammattikorkeakoulusta ja LAB Lappeenrannan Ammattikorkeakoulusta. Erittäin tasaväkisen kilpailun voitti Haaga-Helian opiskelija Sampo Lavonen. Paljon Onnea Sampolle ja muille finalisteille!

Best Seller Competition on kaikille suomalaisille korkeakouluille avoin myyntikilpailu, jonka tavoitteena on ammattimaisen myyntityön arvostuksen nostaminen sekä sen kehittäminen.

Lähdimme yrityksenä tukemaan kilpailua, koska haluamme olla mukana kasvattamassa myyntityön arvostusta. Myynnin ammattikunnan arvostus ja ymmärrys on entistä tärkeämpää, saati niiden tulevaisuuden kykyjen kanssa verkostoituminen, jotka myyntiä opiskelevat. Myynti ei tyypillisesti ole ensimmäinen uravalinta nuorelle Suomessa, ja siksi me haluammekin yrityksenä olla mukana vahvistamassa käsitystä siitä, että myynti on tärkeä, varteenotettava ja vastuullinen uravaihtoehto, jonka parista löytyy loputtomasti menestyksen mahdollisuuksia.

Pihla Groupissa valtaosa henkilöstöstä työskentelee myynnin parissa sekä suoraan että välillisesti – palkkalistoilla sekä kumppaniyrityksinä. Ilman näitä ammattilaisia, ei meillä olisi liiketoimintaa! Tulevaisuudessa niin meillä kuin monessa muussakin yrityksessä, koko toimintaa on osattava katsoa myynnillisestä näkökulmasta – on osattava myydä itsensä yrityksenä ja asiantuntijoina niin asiakkaille kuin osaajillekin. Jokainen myy omassa roolissaan jotain – tämä unohtuu helposti. Käytännössä kaikissa työtehtävissä tarvitaan vuorovaikutuksen keinoja, joka on olennainen osa myyntityötä.

Kilpailussa mukana oleminen sponsorina oli meille yrityksenä merkittävä ja hieno kokemus, ja olemme ällikällä lyötyjä miten upeita myyntiuraa aloittelevia kykyjä Suomessa kasvaa!